NewsMaster opent zijn eerste vestiging buiten de Belgische landsgrenzen in de Franse regio Hauts-de-France. Het speelt hiermee in op de groeiende en al lang bestaande vraag naar contentmarketing van Belgische makelij die zijn waarde ruimschoots heeft bewezen.
Al sinds zijn oprichting telt NewsMaster onder zijn klanten diverse Franse merken die in België actief zijn. De Belgische filialen van ENGIE, Geodis, Total, Orange en BNP hanteren bijvoorbeeld NewsMaster-strategieën voor contentmarketing. Vaak vonden die veel weerklank bij de Franse moederbedrijven. Maar een volwaardig partnership kon pas tot stand komen wanneer NewsMaster bereid was om zich duurzaam in Frankrijk te vestigen.
Die kans deed zich voor toen de groep Rossel aandeelhouder werd van het bedrijf. “Een van de redenen waarom wij 5 jaar geleden besloten om voor de verdere ontwikkeling van onze activiteiten in zee te gaan met Rossel, was de positie van deze groep als de op twee na grootste speler in de Franse regionale dagbladpers. Wij apprecieerden bovendien hun grote ambities inzake reclameregie. Voor ons was het ook vanzelfsprekend om samen te werken met een uitgever. Ik ken die sector bovendien goed, omdat ik een deel van mijn loopbaan bij Roularta heb doorgebracht”, zegt Martial Chouvel.
Contentmarketing met oog voor lokale en regionale noden
NewsMaster France is gevestigd in Rijsel. Het heeft 6 medewerkers in dienst, een specialist in marketingstrategie, projectbeheerders, grafici en een video-expert. Een zeer divers team, want de klanten hebben nu heel andere behoeften dan enkele jaren geleden. “Onze dialoog met de merken is nu veel beter gestructureerd. Ze vragen ons tegenwoordig eerst om volwaardige strategieën uit te werken en die vervolgens uit te voeren. Vroeger was het soms omgekeerd.”
Deze trend lijkt alleen maar sterker te worden: “De meeste van onze gesprekspartners zijn nu vertrouwd met het begrip contentmarketing, maar weten niet altijd hoe ze er hun klantenrelaties efficiënt mee kunnen verbeteren. Dat kan bijvoorbeeld door boodschappen te verspreiden op het groeiend aantal platformen, die bovendien steeds meer specifieke doelgroepen aanspreken.”
NewsMaster wil deze expertise maximaal laten renderen voor klanten in de regio Hauts-de-France. Het mikt daarbij op regionale filialen van grote ondernemingen, maar ook op KMO’s. “Wij willen vooral inspelen op de regionale en lokale behoeften en dat maakt ons werk in Noord-Frankrijk net zo interessant. Wij zijn van plan om hierin erg ver te gaan, dicht bij onze klanten te staan en ze te helpen met uitgekiende strategieën die niet noodzakelijk veel middelen vragen.”
NewsMaster France
Place du général De Gaule, 8
59023 Lille